Friday 9 September 2016

B.F Skinner | Profil

B.F Skinner



                Burrhus Frederic (“Fred”) Skinner was born in 1904 in Susquehanna, a small railroad town in Pennsylvania, United States. His father was a lawyer and his mother a Housewife.
                Burhus frederik alias Fred Skinner lahir pada tahun 1904 di Susquehanna, sebuah rel kereta api kecil di kota Pennsylvania, Amerika Serikat. Ayahnya seorang Pengacara dan Ibunya seorang ibu rumah tangga.
                Skinner attended Hamilton College in New York. Graduating with a BA in English, and had dreams of becoming a writer. He lived a bohemian life in greenwich Village in New York for a while, but with no real sukses in his poetry and short story writing, and having come across writings by pavlov and Jhon B. Watson, behaviorism’s founder, he applied to study psychology at Harvard University.
                Skinner mengikuti perkuliahan di Hamilton Di New York. Kelulusan dengan gelar BA dalam Bahasa Inggris, dan mempunyai cita-cita menjadi seorang penulis. Dia hidup dengan kehidupan yang bebas di desa greenwich di New York untuk sementara, tapi dengan kesuksesan yang tak nyata dalam puisi dan cerita pendek yang ditulisnya, dan setelah melihat tulisan dari Pavlov dan Jhon B. Watson, pendiri behaviorism’s, dia memutuskan untuk belajar psikologi di univesitas Harvard.              
                At Harvard he completed his mater’s degree and doctorate, under-took research, and tought. It was at the university of minnesota (1973-45) and the University of indiana (1945-8), where he was chairman of the psychology departement, that skinner did much of the experimentation that made him well known. He returned to harvard in 1947 as William James Lecturer, later becoming Edgar Pierce Professor of Psychologi.
                Di Harvard dia menyeselesaikan gelar master dan doktornya, sambil melakukan penelitian dan mengajar. pada saat di unversitas minnesota pada tahun 1973 sampai 45 dan universitas indiana pada tahun 1945 sampai 1948 , dimana dia sebagai ketua psikologi departmen, bahwa skinner sebagian besae banyak melakukan percobaan yang membuat dia menjadi terkenal. Dia kembali ke Harvard pada tahun 1947 sebagai dosen William James, setelah itu menjadi Edgar Pierce Professor di bidang psikologi.
                Skinner’s many honors include the National Medal of Science, awarded in 1968 by President Lyndon B. Jhonson. Books include The Behavior of Organisms (1938), Walden II (1948), Verbal Behavior(1957, famously critized by Noam Chomsky), Science and Human Behavior (1953), and About Behaviorism (1974). His three-part autobiography was  published as Particulars of My Life (1976), The Shaping of a Behaviorist (1979), and Amatter of Consequences (1983). 
                Skinner banyak mendapatkan penghargaan meliputi the National Medal of Science, yang diberikan pada tahun 1968 oleh presiden Lyndon B. Jhonson. Buku yang termasuk The Behavior of Organisms pada tahun 1938, Walden II pada tahun 1948, Verbal Behavior pada tahun (1957  buku yang terkenal karena kritikan dari Noam Chomsky), Science and Human Behavior pada tahun 1953, dan About Behaviorsm pada tahun 1974. Tiga bagian autobiographinya yang telah dipublikasikan Seperti  Particulars of My Life pada tahun 1976, The Shaping of a Behaviorist pada tahun 1979, dan A Matter of Consequences pada tahun 1983.
                Skinner died of Leukimia in 1990.
                Skinner meninggal karena leukimia pada tahun 1990.

No comments:

Post a Comment